Vissza a főoldalra
 
Színválaszték
AZ ÚJ HONDA JAZZ

Honda JazzA Honda teljesen új Jazz modellje népszerű elődjének legfontosabb erényeire épít, ám belső tere még tágasabb, jobb a használati értéke, motorjai erősebbek és kevesebbet fogyasztanak, a dizájn pedig modern és tetszetős.

A kicsit nagyobb méretű "előretolt utasterű" karosszériából jobb a kilátás, a Jazz beltere még tágasabb, s különösen a hátsó lábtér és a csomagtartó lett nagyobb. A Magic ülésrendszer most egyetlen mozdulattal elfektethető, s az így garantált variálhatóságot a csomagtérben alkalmazott, kettéosztott tér is növeli.

A biztonsági felszerelések száma is nőtt, mostantól a rendszer része a Honda Modern Ütközési Biztonságú (ACE) karosszériaszerkezet, az aktív első fejtámaszok és a VSA. A nagyobb keréktárcsák, az átdolgozott felfüggesztés, a hosszabb tengelytáv és szélesebb nyomtáv egyszerre javítja az autó agilitását és a kényelmet. Az új 90 lóerős, 1,2 literes és 100 lóerős 1,4 literes i-VTEC erőforrások teljesítménye jobb a korábbinál, ugyanakkor fogyasztásuk minden eddiginél kedvezőbb. S az új Jazz-ben az 1,4 literes motorhoz opcióként kínáljuk a kategória első automatizált, hatfokozatú manuális váltóművét is.

Mindkét új motor élénkebb teljesítményt és nagyobb nyomatékot nyújt a teljes fordulatszám-tartományban.

Az új SIL (Fokozatvisszajelző) - amely hasonló az új Accordon bevezetett rendszerhez, és a manuális váltós modellekbe kerül be - vizuális segítséget nyújt ahhoz, hogy a vezető a fogyasztás csökkentése érdekében a lehető legjobb időpontban kapcsolja a következő fokozatot.

Új, előretolt utastér és nagyobb méretek
3.900 mm-es hosszával, 1.695 mm szélességével és 1.525 mm-es magasságával az új Jazz valójában egy külön alkategória a kiskocsik és a kompakt egyterűek között - az előzők stílusát ötvözi az utóbbiak használati értékével.

Az autó teljes magassága nem változott, ám a Jazz 55 mm-rel hosszabb lett, s 20 mm-rel szélesebb is. A tengelytáv 50 mm-rel gyarapodott, a nyomtáv elöl 35, hátul 30 mm-rel szélesebb, vagyis az úttartás is javult.

Új ACE karosszériaszerkezet.
A rendkívül hatékony biztonsági jellemzőkkel rendelkező Fejlett Ütközési Biztonságú (ACE) karosszériaszerkezet most már jól bevált eszköz a Honda biztonsági arzenáljában. A szerkezet lényege egy sokszögletű főkeret az autó első részében, amely azt garantálja, hogy ütközéskor az eltérő méretű járművek keretei megfelelően feküdjenek fel egymáson, mert így a becsapódás közben ébredő energiát a karosszériaszerkezet az utascella deformálódása nélkül képes elvezetni.

Nagyobb és kifinomultabb utastér még jobb használati értékkel.
Az előző Jazz ötletes kialakítása - a rövid orral, a kompakt felfüggesztéssel és a nagyobb belső teret lehetővé tévő, középen elhelyezett üzemanyagtartállyal -, illetve az új Jazz nagyobb karosszériája azt jelenti, hogy az autó a kényelem új szintre lépett.
A hosszabb és szélesebb kocsitest nyilvánvalóan megnövelte az utastér méretét, de az előbbre tolt szélvédő is megtette a hatását, így a Jazz az egyik legtágasabb és legrugalmasabb utasterű autó saját kategóriájában.
A hátsó utasok lábtere 18 mm-t nőtt, míg az első és hátsó utasok közötti távolság 30 mm-rel gyarapodott. A valamivel szélesebb karosszéria révén a válltér elöl 44, hátul 43 mm-rel lett szélesebb.
A kilátás is jobb az utastérből. A vékonyabb A oszlopnak, a nagyobb szélvédőnek és a korábbi modellénél háromszor nagyobb első háromszögablaknak köszönhetően az új Jazz vezetése pihentetőbb, a lehajtható fejtámlák pedig garantálják, hogy a kilátás hátrafelé gyakorlatilag zavartalan.

A Magic ülések egyetlen mozdulattal elfektethetők.
Mivel az előző Jazz innovatív hátsó ülései nagyon népszerűek voltak, egyáltalán nem meglepő, hogy a Honda hasonló elrendezést kínál az új modellben is; s bár a legújabb Magic ülések a korábbival azonos elven működnek, kényelmesebbek lettek, és már egyetlen mozdulattal előredönthetők. Nincs többé szükség arra, hogy a hátsó ülések elfektetése előtt az első üléseket előretoljuk. Ehelyett - a hátsó támlákra rátolható fejtámláknak köszönhetően - a 60:40 arányban osztott ülések még akkor is ledönthetők, ha az első ülések a leghátsó helyzetben vannak.

Az így létrejövő, sík padlójú raktér hossza az úgynevezett Hasznos üzemmódban 1.720 mm, amely elég tágas ahhoz, hogy elférjen benne három 26" túrakerékpár a helyén lévő első kerekekkel. A Hosszú üzemmódban a rakodótér hossza még nagyobb - ekkor előre kell tolni a jobb első ülést, majd támláját teljesen elfektetni, és a raktér hossza 2,4 méter.


A három órát tartalmazó műszerfal hátsó megvilágítása állandó, így mindig remekül leolvasható. A műszereket ezüstszínű gyűrű veszi körül, a számlapok középszürkék, skálázásuk vörös. Valamennyi modellben széria a komfortindex funkció, amellyel a vezető háromszor indexelhet, ha például autópályán sávot vált.

Az utastérben számos nagyon hasznos rakodóhelyet alakítottunk, s nem kevesebb, mint tíz pohár-, vagy palacktartót is: kettőt a kardánbox elején, kettőt a kézifék karja mögött, egyet-egyet a műszerfal szélein, illetve egyet az ajtózsebekben. A kesztyűtartó kétrészes - egy polc osztja ketté -, rekesz van a volántól jobbra, egy rugalmas rekesz a középkonzolban, illetve a legtöbb modell kap zsebet az első utasülés hátára is.

A fék a nagyobb első féknyergeknek köszönhetően hatékonyabb lett, az átdolgozott fékpedál-karakterisztika révén jobb a pedálérzet. Az első hűtött tárcsákhoz és a hátsó tárcsafékekhez ABS, EBD és vészfékasszisztens (BA) csatlakozik.

A Japánban történt 2001-es bemutatása óta az előző Jazz a Honda legsikeresebb kisautójává nőtte ki magát. Átgondolt kialakítása, jó ár-érték aránya, csekély értékvesztése sikeres receptnek bizonyult, s így évről évre sikerült megtartani a vevőket. Pályafutása során a Jazz globálisan értékesített modell lett, 115 országban forgalmazzák, s évente mintegy 400 ezer darab fogy belőle - bemutatása óta eddig összesen több mint kétmillió talált gazdára. A Jazz gyártása jelenleg öt ország hat üzemében folyik.

2007-2008-ban Japánban megkapta az Év autója díjat.