A Honda teljesen új Jazz modellje népszerű elődjének
legfontosabb erényeire épít, ám belső tere még tágasabb, jobb a
használati értéke, motorjai erősebbek és kevesebbet fogyasztanak,
a dizájn pedig modern és tetszetős.
A kicsit nagyobb méretű "előretolt utasterű"
karosszériából jobb a kilátás, a Jazz beltere még tágasabb, s különösen
a hátsó lábtér és a csomagtartó lett nagyobb. A Magic ülésrendszer
most egyetlen mozdulattal elfektethető, s az így garantált variálhatóságot
a csomagtérben alkalmazott, kettéosztott tér is növeli.
A biztonsági felszerelések száma is nőtt, mostantól a rendszer
része a Honda Modern Ütközési Biztonságú (ACE) karosszériaszerkezet,
az aktív első fejtámaszok és a VSA. A nagyobb keréktárcsák, az
átdolgozott felfüggesztés, a hosszabb tengelytáv és szélesebb nyomtáv
egyszerre javítja az autó agilitását és a kényelmet. Az új 90 lóerős,
1,2 literes és 100 lóerős 1,4 literes i-VTEC erőforrások teljesítménye
jobb a korábbinál, ugyanakkor fogyasztásuk minden eddiginél kedvezőbb.
S az új Jazz-ben az 1,4 literes motorhoz opcióként kínáljuk a kategória
első automatizált, hatfokozatú manuális váltóművét is.
Mindkét új motor élénkebb teljesítményt és nagyobb nyomatékot
nyújt a teljes fordulatszám-tartományban.
Az új SIL (Fokozatvisszajelző) - amely hasonló az új Accordon
bevezetett rendszerhez, és a manuális váltós modellekbe kerül be
- vizuális segítséget nyújt ahhoz, hogy a vezető a fogyasztás csökkentése
érdekében a lehető legjobb időpontban kapcsolja a következő fokozatot.
Új, előretolt utastér és nagyobb méretek
3.900 mm-es hosszával, 1.695 mm szélességével és 1.525 mm-es magasságával
az új Jazz valójában egy külön alkategória a kiskocsik és a kompakt
egyterűek között - az előzők stílusát ötvözi az utóbbiak használati
értékével.
Az autó teljes magassága nem változott, ám a Jazz 55 mm-rel hosszabb
lett, s 20 mm-rel szélesebb is. A tengelytáv 50 mm-rel gyarapodott,
a nyomtáv elöl 35, hátul 30 mm-rel szélesebb, vagyis az úttartás
is javult.
Új ACE karosszériaszerkezet.
A rendkívül hatékony biztonsági jellemzőkkel rendelkező Fejlett
Ütközési Biztonságú (ACE) karosszériaszerkezet most már jól bevált
eszköz a Honda biztonsági arzenáljában. A szerkezet lényege egy
sokszögletű főkeret az autó első részében, amely azt garantálja,
hogy ütközéskor az eltérő méretű járművek keretei megfelelően
feküdjenek fel egymáson, mert így a becsapódás közben ébredő
energiát a karosszériaszerkezet az utascella deformálódása nélkül
képes elvezetni.
Nagyobb és kifinomultabb utastér még jobb használati értékkel.
Az előző Jazz ötletes kialakítása - a rövid orral, a kompakt felfüggesztéssel
és a nagyobb belső teret lehetővé tévő, középen elhelyezett üzemanyagtartállyal
-, illetve az új Jazz nagyobb karosszériája azt jelenti, hogy
az autó a kényelem új szintre lépett.
A hosszabb és szélesebb kocsitest nyilvánvalóan megnövelte az utastér
méretét, de az előbbre tolt szélvédő is megtette a hatását, így
a Jazz az egyik legtágasabb és legrugalmasabb utasterű autó saját
kategóriájában.
A hátsó utasok lábtere 18 mm-t nőtt, míg az első és hátsó utasok
közötti távolság 30 mm-rel gyarapodott. A valamivel szélesebb karosszéria
révén a válltér elöl 44, hátul 43 mm-rel lett szélesebb.
A kilátás is jobb az utastérből. A vékonyabb A oszlopnak, a nagyobb
szélvédőnek és a korábbi modellénél háromszor nagyobb első háromszögablaknak
köszönhetően az új Jazz vezetése pihentetőbb, a lehajtható fejtámlák
pedig garantálják, hogy a kilátás hátrafelé gyakorlatilag zavartalan.
A Magic ülések egyetlen mozdulattal elfektethetők.
Mivel az előző Jazz innovatív hátsó ülései nagyon népszerűek voltak,
egyáltalán nem meglepő, hogy a Honda hasonló elrendezést kínál
az új modellben is; s bár a legújabb Magic ülések a korábbival
azonos elven működnek, kényelmesebbek lettek, és már egyetlen
mozdulattal előredönthetők. Nincs többé szükség arra, hogy a
hátsó ülések elfektetése előtt az első üléseket előretoljuk.
Ehelyett - a hátsó támlákra rátolható fejtámláknak köszönhetően
- a 60:40 arányban osztott ülések még akkor is ledönthetők, ha
az első ülések a leghátsó helyzetben vannak.
Az így létrejövő, sík padlójú raktér hossza az úgynevezett Hasznos
üzemmódban 1.720 mm, amely elég tágas ahhoz, hogy elférjen benne
három 26" túrakerékpár a helyén lévő első kerekekkel. A Hosszú
üzemmódban a rakodótér hossza még nagyobb - ekkor előre kell tolni
a jobb első ülést, majd támláját teljesen elfektetni, és a raktér
hossza 2,4 méter.
A három órát tartalmazó műszerfal hátsó megvilágítása állandó,
így mindig remekül leolvasható. A műszereket ezüstszínű gyűrű
veszi körül, a számlapok középszürkék, skálázásuk vörös. Valamennyi
modellben széria a komfortindex funkció, amellyel a vezető
háromszor indexelhet, ha például autópályán sávot vált.
Az utastérben számos nagyon hasznos rakodóhelyet alakítottunk,
s nem kevesebb, mint tíz pohár-, vagy palacktartót is: kettőt a
kardánbox elején, kettőt a kézifék karja mögött, egyet-egyet a
műszerfal szélein, illetve egyet az ajtózsebekben. A kesztyűtartó
kétrészes - egy polc osztja ketté -, rekesz van a volántól jobbra,
egy rugalmas rekesz a középkonzolban, illetve a legtöbb modell
kap zsebet az első utasülés hátára is.
A fék a nagyobb első féknyergeknek köszönhetően hatékonyabb lett,
az átdolgozott fékpedál-karakterisztika révén jobb a pedálérzet.
Az első hűtött tárcsákhoz és a hátsó tárcsafékekhez ABS, EBD és
vészfékasszisztens (BA) csatlakozik.
A Japánban történt 2001-es bemutatása óta az előző Jazz a Honda
legsikeresebb kisautójává nőtte ki magát. Átgondolt kialakítása,
jó ár-érték aránya, csekély értékvesztése sikeres receptnek bizonyult,
s így évről évre sikerült megtartani a vevőket. Pályafutása során
a Jazz globálisan értékesített modell lett, 115 országban forgalmazzák,
s évente mintegy 400 ezer darab fogy belőle - bemutatása óta eddig
összesen több mint kétmillió talált gazdára. A Jazz gyártása jelenleg
öt ország hat üzemében folyik.
2007-2008-ban Japánban megkapta az Év autója díjat.